"V druhom ročníku sme urobili šesť hráčskych vetiev, ťažšie úlohy, a
napriek tomu sme videli skvelé hráčske výkony. Hráči museli viac
študovať, zlepšovali sa takpovediac v priamom prenose a tam sme objavili
aj nové talenty," zhodnotil riaditeľ Národného centra kybernetickej
bezpečnosti SK-CERT Rastislav Janota. Súťažilo sa vo forenznej a
malvérovej analýze, kryptografii, hardeningu, OSINT-e či procesoch a
riadení bezpečnosti.
V slovenskej platforme bolo registrovaných 1788, z toho 832 aktívnych
hráčov. Viacero z nich si prialo zostať v anonymite. Do súťaže sa
zapojili nielen študenti, ale aj zamestnanci verejnej správy či
súkromného sektora a niekoľko desiatok učiteľov. Najmladší hráč mal
trinásť rokov. "Priemerný vek trojice víťazov CyberGame bol 25 rokov, pričom všetci traja dosiahli plný počet bodov," spresnila projektová manažérka Simona Kralovičová. Viac ako 700 registrovaných hráčov malo do 25 rokov.
Tohoročná CyberGame sa zaoberala aj aktuálnym fenoménom využívania
generatívnych jazykových modelov na báze umelej inteligencie v
kyberbezpečnosti. Tím SK-CERT pri tvorbe úloh a testoch pracoval s
modelom ChatGPT tak, aby jeho používanie nedávalo výhodu hráčom počas
súťaže.
Slovensko bude na jeseň v Nórsku reprezentovať v prestížnej súťaži
European Cyber Security Challenge 2023 ako Team Slovakia desať hráčov
CyberGame do 25 rokov. Na ich čele bude stáť absolútny víťaz druhého
ročníka národnej kyberbezpečnostnej súťaže.